Luilekkerland (week 11) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jouke Spoelstra - WaarBenJij.nu Luilekkerland (week 11) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jouke Spoelstra - WaarBenJij.nu

Luilekkerland (week 11)

Door: Jouke Spoelstra

Blijf op de hoogte en volg Jouke

10 Juli 2013 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal, hierbij mijn verslag over de afgelopen week. Anders dan jullie van mij gewend zijn zal dit een ontzettend kort verslag worden want ik heb het afgelopen weekend in tegenstelling tot de voorgaande 10 weekenden helemaal niks gedaan.

Afgelopen dinsdag t/m vrijdag waren voor mij dagen op kantoor waar ik nu al wel merk dat ik aan het afronden ben. Volgende week dinsdag heb ik namelijk mijn eindpresentatie over mijn stagewerkzaamheden en de kennismaking met Suriname in zijn geheel. Omdat ik wel het wel ’s anders wilde presenteren dan met powerpoint heb ik besloten deze keer het presentatieprogramma “Prezi” te gebruiken. En wat een uitvinding is dat zeg, zelf voor een computeranalfabeet als mij is dit programma gemakkelijk in de omgang en het resultaat is (hoop ik) een hele leuke presentatie. In mijn volgende verslag zal ik een link plaatsen naar mijn Prezipresentatie zodat jullie allemaal kunnen meegenieten. ;)
Oorspronkelijk was het doel om afgelopen zondag een tour te maken langs verschillende voormalige slavenplantages. Helaas was ik de enige in heel Suriname die deze tour wilde gaan doen dus hij werd afgeblazen. Helemaal onverwacht komt dat veranderen van plannen en afzeggen van activiteiten voor mij niet meer want hier kan tot op de minuut iets worden afgezegd. Al met al ga ik deze plantagetour aankomende woensdag doen dus voor mij maakt het ook niet veel uit.
In plaats van deze tour te doen heb ik afgelopen zondag maar ook zaterdag dus helemaal niks gedaan. Het gevolg van dat nietsdoen was wel dat ik in 1 weekend 4 films heb gezien, bijna 2 boeken heb uitgelezen en zo ongeveer 40 keer mijn hangmat heb opgezocht. Op de zaterdagavond ben ik samen met Ranny en Nicol nog heerlijk uit eten geweest bij ons inmiddels favoriete restaurant de “Dumpling” waar we na enkele Cola-Borgoe (Surinaamse rum) te hebben gedronken zijn afgezet naar het centrum op zoek naar wat cocktails. Wat jullie namelijk niet weten is dat Ranny en Nicol me vrijwel elk weekend vragen wanneer ik nou ’s meega op stap want ik ben hier nog geen discotheek van binnen gezien. Nou heb ik daar wel een goede reden voor want ik ben bijna elk weekend weg maar toch. Nu was het dus eindelijk zover dat ik wel mee wilde stappen maar 3 cocktails later zakten de dames lichtelijk in en waren zij het juist die naar huis wilden gaan. Vrouwen zijn en blijven ingewikkelde creaties der natuur maar toch ook onmisbaar ;)
Het meest actieve dit weekend was wel de fietstocht die ik heb gemaakt op de zondag om bij het zwembad te geraken. Ik kan namelijk niet in Nederland terugkomen met een nog blankere huid dan ik ben vertrokken dus het zwembad leek me wel een zinvolle tijdsbesteding. Hier heb ik heerlijk de zondagmiddag doorgebracht en in de avond gelijk doorgegaan naar mijn grote vriend de Mac. Die moet tenslotte ook omzet kunnen blijven maken. Na deze heerlijke hoogwaardige culinaire maaltijd kon ik goed slapen en me weer op maken voor een weekje stage.

Aankomende week ben ik dus gewoon werkzaam op kantoor en op de woensdag doe ik dan alsnog de plantagetour. Vervolgens ben ik dan vanaf vrijdag t/m zondag in het binnenland om aanwezig te zijn bij de opening van één van onze projecten in Boven-Suriname. Kortom ik heb weer een ontzettend leuke en actieve week voor de boeg!

Jullie ook een goede en vooral zonnige week in Nederland want als ik Facebook mag geloven lukt dat tot toe wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jouke

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 26529

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Backpackreis Indonesië 2017

22 April 2013 - 19 Juli 2013

Stage Suriname

28 April 2013 - 28 April 2013

Bezoek Europees Parlement

Landen bezocht: