Week 1: Indonesië: Jakarta, Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jouke Spoelstra - WaarBenJij.nu Week 1: Indonesië: Jakarta, Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jouke Spoelstra - WaarBenJij.nu

Week 1: Indonesië: Jakarta, Bandung

Door: Jouke Spoelstra

Blijf op de hoogte en volg Jouke

18 Juli 2017 | Indonesië, Batavia

Afgelopen woensdagnacht aangekomen in Jakarta. Een stad met meer dan 15.000.000 inwoners, ietsjes groter dan Drogeham dus. Een ontzettende hectische, chaotische en warme stad. Zo schijnen daar rode stoplichten voor de grap te staan en betekent een zebrapad gas bijgeven geloof ik. Maar ook is Jakarta een stad met heel veel Nederlandse koloniale historie. Ik heb o.a. de haven, the old town (klein-Amsterdam), veel musea en het centrum bezocht.
Na 3 nachten en 2 dagen in Jakarta te zijn verbleven heb ik de trein gepakt naar Bandung. Een schitterende 3,5 durende treinreis met enorm mooie uitzichten. In de namiddag kwam ik aan in Bandung dat vanwege de ligging tussen de vulkanen en hoogte een stuk koeler is dan Jakarta. Hier heb ik de volgende dag een trip per motor gemaakt met Ega, een vriend van de eigenaar van het hostel. Met hem ben ik naar de Kawah Putih (witte krater) geweest. Dit is een vulkaan met een kratermeer vol met zwavel wat een vreemde witte kleur geeft en bovendien erg stinkt, wel heel bijzonder om te zien. Ook heb ik met hem de theeplantage, de hot springs en een meer met een prachtig uitzicht bezocht.
Het mooie van solo-reizen is dat je op plekken komt die niet door veel toeristen worden bezocht. Een nadeel is dat je zelf een toeristische attractie wordt want veel dorpelingen willen met je op de foto. Voel ik me toch nog 's een bekende voetballer :p.
Op dit moment zit ik in de trein richting Yogjakarta. Opnieuw een prachtige treinreis van 8 uur door het Indonesische landschap. Ik verblijf de komende dagen in Yogjakarta en ga daar o.a. het bekende Borobudur (Boeddhistisch heiligdom) bezoeken.
Tot nu toe een prima reis en in de hostels maak je in de avond kennis met tal van internationale reizigers die allemaal tips hebben en tips vragen. Iedereen is ook in voor een gezellig praatje maar meestal heb je de puf er wel uit na een dag vol activiteiten. Ook heb ik de schaamte van een selfie maken inmiddels overwonnen zoals jullie kunnen zien ;).
Groeten en tot aan de volgende update!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jouke

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 2008
Totaal aantal bezoekers 26476

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Backpackreis Indonesië 2017

22 April 2013 - 19 Juli 2013

Stage Suriname

28 April 2013 - 28 April 2013

Bezoek Europees Parlement

Landen bezocht: